Hetsen på sociala medier att bygga varumärken börjar bli rätt tröttsam.

Varumärkesbyggande vagabonder

Nu är vi där igen. På nätet. Hur kommer det sig att jägare i dag är så sjukt upptagna av bekräftelse och potentiella intäkter. Ge mig en mössa så säljer jag min själ. Socialamediejägaren påminner mig om att varumärkesbyggandet är lika viktigt här som andra håll i samhället.

Var och varannan bild som publiceras på sociala medier presenterar jägaren tillsammans med jaktpryl. Ibland är inte ens jägaren med själv på bilden. Vad är det här för nåt? Kan någon där ute i cyberrymden ge mig en fullgod förklaring på detta beteende? Men lika väl som att en del ”professionella” jägare fungerar som levande julgranar med prislapparna hängdes på varje gren, gör ju en stor grupp jägare samma sak redan innan förfrågan från jaktbranschen kommer. Med förhoppningen att det ska ske.

Läs vidare med +Plus

Är du redan prenumerant? Logga in

  • ✔️ Var med i alla tävlingar!
  • ✔️ Tillgång till alla artiklar
  • ✔️ Jaktjournalen e-tidning
  • ✔️ Fri tillgång till digitala arkivet

JUST NU!

Prova gratis och få vapenförsäkring

0:- /mån

Första 3 månaderna, därefter 39 kr/mån
(Vapenförsäkring registreras efter köp och gäller i 6 månader om prenumerationen förblir aktiv)

Prenumerera