Robin Segerqvist, vd och ägare i Swedteam, och Magnus Apler, grundare av Arxus of Sweden satsar på att växa i Europa. Foto: Pressbild.

Näringsliv: Swedteam och Arxus of Sweden nu under samma tak

Bolaget bakom jaktmärket Swedteam expanderar och köper stövelvarumärket Arxus of Sweden. Ambitionen är att växa på den europeiska marknaden.

– Vi har i många år haft ögonen på Arxus och tänkt att det skulle vara ett perfekt komplement i vår varumärkesportfölj. När Magnus nu var mogen att sälja bolaget behövde jag ingen betänketid. Det ska bli väldigt kul att utveckla varumärket vidare tillsammans med Swedteam, säger Robin Segerqvist, vd och ägare i Swedteam och moderbolaget RobQ Hunting Group i ett pressmeddelande

Läs vidare med +Plus

Är du redan prenumerant? Logga in

  • ✔️ Var med i alla tävlingar!
  • ✔️ Tillgång till alla artiklar
  • ✔️ Jaktjournalen e-tidning
  • ✔️ Fri tillgång till digitala arkivet

JUST NU!

Prova gratis och få vapenförsäkring

0:- /mån

Första 3 månaderna, därefter 39 kr/mån
(Vapenförsäkring registreras efter köp och gäller i 6 månader om prenumerationen förblir aktiv)

Prenumerera